Nieuws

 

 

  Terug

Snelle en makkelijke slaapoefening

De Mirro-avatar Slaap lekker! tegen een nachtelijke achtergrond met een maantje, en de tekst Slaapoefening!

Heb je moeite met in slaap vallen of word je vaak tussentijds wakker?

De volgende psychosomatische oefening kan jou helpen om sneller in slaap te vallen – ook tijdens de nacht.

  1. Ga in een comfortabele houding liggen;
  2. Richt je aandacht naar je tenen; voel de sensaties zoals tintelingen of warmte en kou;
  3. Laat nu je tenen heel zwaar worden, alsof ze door het matras en de aarde zakken;
  4. Werk zo langzaam je weg naar boven, helemaal tot aan je kruin;
  5. Herhaal de oefening indien nodig.

Het maakt niet uit of je tussentijds afdwaalt met je gedachten, zolang je je aandacht steeds weer terug bij je lichaam brengt. Soms val je met deze slaapoefening al in slaap voor je bij je hoofd aankomt!

Wil je graag meer handvatten om (weer) beter te slapen? De Mirro-module Slaap lekker! geeft jou inzicht in je slaappatroon, je persoonlijke slaapsaboteurs en de basisvoorwaarden voor een goede nachtrust. Je kunt ook een praktisch slaapexperiment uitvoeren.

 


Deel dit artikel

     

Volgend artikel

Goede voornemens écht volhouden? Lees deze tips!

Meer weten over onze eHealth producten?

Vraag het Claudia of Wouter! Telefonisch bereikbaar op 085 489 89 99

> Stel je vraag

Stichting mirro

Adres
Grebbeberglaan 15 3527 VX Utrecht
Telefoon
Mail